zaterdag 26 oktober 2013

De laatste

Ziezo, hopelijk heb ik het vandaag de allerlaatste keer over hoe het gegaan is in mijn chemoweek. 

Het was terecht het laatste rondje, na dit zou ik niet veel meer aankunnen. Deze week heb ik echt mijn peren gezien. Zwaar vermoeid, de gebruikelijke tegenstribbelingen van maag en darmen en ook het verlangen naar het einde maakten het toch wel tot de zwaarste van allemaal.

Mijn rode bloedcellen stonden veel te laag deze week. Daarom hebben ze gisteren nog twee zakken bloed gegeven om het weer wat op peil te krijgen.

Gisteren ook echt moeten tjolen. Er was een afspraak voorzien bij de radiotherapeut om wat meer info te verkrijgen over de volgende behandeling. Neenee we zijn er nog niet van af. Twee uren zitten wachten en luisteren op consultatie is niet hetgeen waarop je zit te wachten in die toestand.

Gelukkig zijn we wel enkele interessante dingen te weten gekomen. De bestraling zal pas vanaf de 18/11 beginnen, omdat dit standaardprocedure is qua rust en die zever. De radiotherapie zal 6 weken bestrijken, 30 sessies, wat het een dagelijkse activiteit van 30 minuten maakt. 

Het correct in positie brengen en de voorbereidingen zullen wat vroeger plaatsvinden samen met de grote controle na de chemo. Dit houdt opnieuw een MRI en CT-scan in. Dit gebeurt op 14/11 en op 18/11 heb ik een consultatie voor het eindbilan bij de oncoloog.

Zo zijn de ellendige dagen van de ziekenhuisopnames wel achter de rug. Waar ik zeker niet kwaad om ben. Bedankt alvast daarvoor!!

1 opmerking: