donderdag 13 februari 2014

Uitslagen

Uitslagen

Maandag is er heel goed nieuws uit de bus gekomen. Op de scanners zijn geen tumorcellen waar te nemen. De radiotherapie heeft dus heel goed effect gehad. Vanaf nu moeten ze moeten mij daar maar om de drie maanden terugzien. Het is toch een hele rompslomp die wegvalt. 

Wanneer je zo'n nieuws te horen krijgt valt er toch een soort van last van je schouders. Een pak van ons hart. Alhoewel het niet meteen tot mij doordringt en dat doet het nog steeds niet. Dit zal stilaan moeten gebeuren en zal volgens mij nooit geheel verdwijnen, wat ook logisch is. 

Het eerste jaar zijn er vier controles om de drie maanden. De volgende jaren wordt dit stilaan afgebouwd. De eerste drie jaar zijn cruciaal, tijdens deze periode bestaat de grootste kans dat de tumor terugkeert. Later is dit natuurlijk ook nog mogelijk maar eerder zeldzaam. 

De gevolgde behandeling had het doel om te genezen, wat ook heel goed geslaagd is. De kans bestaat echter dat de ziekte terugkomt. Met dit in het achterhoofd, een optimistische geest, vrienden en familie ben ik gewapend tegen de toekomst.

Zonet heb ik ook de uitslag van mijn examens ontvangen. Ik ben voor beide vakken geslaagd, dus het eerste jaar is goed ingezet.

1 opmerking:

  1. Proficiat Stijn met je examenuitslag en nog een grotere proficiat met de uitslag van de dokters. Het is een hele opluchting in de eerste plaats voor jou,voor je ouders en ook voor je grootouders. Voor ons toch ook wel.
    Hou er de moed in.
    Nonkel Luc en Tante Monique

    BeantwoordenVerwijderen