zondag 28 juli 2013

Op naar de (voorlopige) helft

De afgelopen week was er opnieuw eentje van schitterend weer. Dinsdag een dagje naar zee geweest. Woensdag zijn Stephanie en Ophélie eens langsgekomen, donderdag Nonkel Dirk en Tante Jozefa. Dit weekend zijn we naar De Panne geweest. 

Afgelopen week had ik wel opnieuw wat last van mijn voet. Niet zoals voorheen, maar toch gevoeliger. Maar het is al aan de beterende 'voet'. Waarschijnlijk heb ik hem wat overbelast en speelt de warmte een rol.

Nu morgen gaan we voor de vierde keer voor een hele week naar Gasthuisberg. Zodat ik vrijdag aan de helft ben van deze chemokuur.

Maandag, 5 augustus, is er dan een grote controle. Via de gebruikelijke MRI met contraststof zal men kijken hoe het staat met de tumor in mijn voet. Via een CT-scan zal men mijn buik en longen nog eens nagaan op eventuele uitzaaiingen.

Onafhankelijk van de uitslag van deze grote controle zullen er sowieso nog 4 sessies chemo volgen. Deze uitslag beslist echter of er al dan niet operatief ingegrepen moet worden. 

Indien er een operatie moet zijn, zal men een amputatie ter hoogte van mijn onderbeen uitvoeren. 
Indien niet worden de sessies hervat en achteraf gaat men dan te werk met radiotherapie, 'bestraling'. 

Deze beslissing neemt het medische team op basis van de efficiëntie van de eerste vier chemotherapieën. 

Kortom er moet een goede respons van de tumor op de chemo zijn om een positief resultaat (=bestraling) te krijgen.

Eerst een weekje Leuven overleven en dan zien we wel verder.

1 opmerking:

  1. Wij duimen alvast mee voor een goeie uitslag van de grote controle!! Succes! Joke&Piet

    BeantwoordenVerwijderen